psiholog ?‎ > ‎tinejdžer u kući‎ > ‎

...uf, taj internet!

Da li je vrijeme provedeno na internetu samo gubljenje vremena?

Mizuko Ito, član projektnog tima s kalifornijskog sveučilišta, nakon provedenog istraživanja, kaže da postoji uvjerenje da je za djecu vrijeme provedeno na Internetu opasno ili da ih čini lijenima, no, istraživanje pokazuje kako je vrijeme provedeno na Internetu zapravo presudno za mlade ljude kako bi preuzeli socijalne i tehničke

vještine koje su im potrebne da postanu sposobni građani u današnje digitalno doba.

U istraživanju je sudjelovalo 28 istraživača s južnokalifornijskog i Berkeley sveučilišta, koji su unatrag tri godine intervjuirali preko 800 mladih osoba i njihove roditelje te je provedeno više od 5000 sati na opažanju vremena provedenog na stranicama kao MySpace, Facebook, YouTube i dr.

Djeca na Internet dolaze iz dva glavna razloga:

1. prijateljstvo

2. osobni interesi

S postojećim prijateljima se druže i “vise na netu" ili imaju pristup informacijama i zajednicama koje nisu prisutne u njihovom stvarnom okruženju.

1. Postoji razlika u tome kako odrasli i djeca vrednuju online aktivnosti:
Odrasli ne znaju što djeca rade na Internetu i često te aktivnosti vide «gubljenje vremena», kao nešto neproduktivno i rizično.
Djeca razumiju vrijednosti online aktivnosti i veoma su motivirana da u njima sudjeluju.

2. Djeca jednostavno «surfaju» kroz kompleksne online “svjetove”:
Služeći se Internetom djeca uče razne vještine koje su im potrebne da se u potpunosti snađu i sudjeluju u današnjem digitaliziranom svijetu. Online prostori su dinamični, neprestano se mijenjaju i uvijek su dostupni.

3. Djeca su motivirana da uče online:
Internet omogućuje nove otvorene i javne prostore koji pružaju interakciju i povratnu informaciju u istom trenu.
Djeca se međusobno poštuju na Internetu i motiviranija su učiti jedna od drugih negoli od odraslih.

4. Većina koristi Internet radi druženja, ali i drugačijih mogućnosti učenja.
Tako se, na primjer, mladi mogu povezati s ljudima na udaljenim lokacijama i različite dobi, a istih ili sličnih interesa pa tako imaju mogućnost istražiti interese koji nisu popularni ili vrednovani unutar njihove grupe vršnjaka.

Online mediji otvaraju djeci drugačije mogućnosti učenja i dovode do drugačijeg definiranja obrazovanja u 21. stoljeću. Mladi ljudi tako vrlo često i puno motiviranije uče od svojih vršnjaka, a dosadašnji jedini autoriteti i stručnjaci, kao što su škola i obitelj, se preispituju.

Djeca na Internetu uče na način da traže informacije koje ih zanimaju.

Oni se povezuju s drugom djecom u raznim grupama te im oni pomognu u traženju istih. To je potpuno drugačije od načina na koji se od njih zahtjeva da uče u većini škola, gdje je učitelj stručna osoba koja prenosi činjenice, a koje se onda po fiksnom programu moraju savladati.


Izvor: Digital Learning

Podstranice (1): ALKOHOL
Comments