ANKSIOZNOST

Anksioznost je neugodno emocionalno stanje, često popraćeno fiziološkim simptomima koji mogu dovesti do umora ili čak iscrpljenosti.

Anksioznost može varirati u intenzitetu i težini od napada panike i fobije na jednom kraju do blagih stanja poput treme, na drugom kraju.

Anksioznost i napadi panike zapravo su izraz prolongiranog "borba ili bijeg" odgovora koji postaju nezdravi za tijelo i mogu značajno remetiti funkcioniranje osobe u privatnom i poslovnom životu.

Simptomi mogu uključivati pojačani rad srca, ubrzano disanje, znojenje, suha usta, mučnina, razdražljivost, teškoće koncentracije, trzanje mišića, bolovi u mišićima, nesanica i dr.

Što se zbiva u mozgu

Osobe sa simptomima tjeskobe, anksioznosti i panike imaju previše pobuđenosti ili brzih valova (visoka beta frekvencija), osobito u frontalnim dijelovima mozga te posebice u desnoj hemisferi.

Uobičajeno, mozak je u mogućnosti da brzo ulazi u stanje pojačane budnosti kao odgovor na opasnosti. Kada opasnost prođe, može se brzo vratiti u normalno stanje.

Oni koji pate od anksioznosti ili paničnog poremećaja naizgled su zapeli u stalnom stanju povišene aktivacije i imaju teškoća vratiti se u normalno stanje.



Kako Neurofeedback pomaže kod anksioznosti

Neurofeedback trenira mozak tako da se smanji udio brzih valova i poveća udio onih frekvencija koje su prikladnije za svakodnevno funkcioniranje (alfa, SMR ritam).

Osim toga, pomaže u brzom povratku u normalu onda kad je opasnost prošla.

Comments